اخبار ویژه

مضحک ترین واژه ی عالم

مضحک ترین واژه ی عالم

حقوق بشر واژه ی پر باری است که سال هاست مدعیان دروغین ، آن را به لجن کشانده اند و فقط اسمی بی مسمی از این واژه باقی مانده است و حیوان صفتان انسان نما در ظاهر برای احیاء آن ولی در واقع برای […]


مضحک ترین واژه ی عالم












حقوق بشر واژه ی پر باری است که سال هاست مدعیان دروغین ، آن را به لجن کشانده اند و فقط اسمی بی مسمی از این واژه باقی مانده است و حیوان صفتان انسان نما در ظاهر برای احیاء آن ولی در واقع برای رسیدن به مقاصد پلید و ضد انسانی خود به دروغ دم از آن می زنند.





اگر فقط چند صفحه تاریخ را ورق بزنیم و به رفتارهای ضد انسانی که روی حیوانات دردنده ی وحشی را چون برف سفید کرده است ببینیم از شرمسار می شویم.


از گرفته تا و و  وو جاهای دیگر واز سال ها پیش شکل گرفته و در حال انجام است و و و چون داعش که جا دارد انسان از خدا بپرسد که هدف از خلق این وحوش چه بوده است و به بردگی کشاندن انسان ها و استحاله ی فرهنگی فرهنگ ها و… تنها چند سطر از جنایات کسانی است که خود را متولی می دانند.


رنج اینجاست مدعیانی که حتی در کشور خود صف بندی کرده و نمی توانند حقوق شهروندان خود را به آنها بدهند، دنبال آن هستند در امور همه ی کشورها دخالت کنند و برای آن ها داعیه مهربان تر از مادر باشند.


خلاصه باید امروز می توان از به عنوان طنز عصر در یادداشت ها و مقاله ها و همایش ها یاد کرد تا کمی باعث لبخند مخاطبین شود.





در عصری که علم به اوج خود در چند قرن اخیر رسیده است اخلاق انسانی به ما قبل تاریخ برگشته و شاهد این هستیم که به راحتی سر انسان هایی که خداوند از آنها به عنوان خلیفه خود یاد کرده بسان مرغی بریده می شود و کسانی هم که اسیر می شوند در قرار می گیرند و سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل آن را تایید می کند و صرفا گزارش می دهد و اعلام می کند در حال رصد و پیگیری است تا در نهایت در اقدام بعدی تصمیم گیری کند اما این قضیه مانند قضایای مشابه همین جا مختومه اعلام می شود و نهایت کار سازمان ملل محکوم کردن این رفتارهاست.





از زن و کودک و پیر زن و پیر مرد که در طول سال های نه چندان دور در این کره خاکی قربانی اهداف شوم () دولت های غارتگر و زورگوی عالم شده اند، بشر نبوده اند؟


اگر پاسخ منفی ست باید به کتب منطقی رجوع کرده و تعریف انسان را در آن اصلاح کنیم.


با اندک تاملی می توان فهمید کهی که امروزه از آن دم زده می شود حتی به اندازه هم اجراء نمی شود.


طبیعی ست که برای تعیین باید نخست انسان را شناخت و کسی مثل خالق انسان او را نمی شناسد و از وی سخن نمی گوید.


اینکه قرآن می فرماید: «


خائنان به بشریت بدانند که خدای کریم به انسان هم کرامت داده است و هم او را نسبت به دیگر موجودات برتری بخشید.





در ابتداء این سوال بوجود می آید که چرا انسان مکرّم است و از چه چیزی نشئت می گیرد؟


قرآن کریم در پاسخ به این سوال می فرماید: « ». طبق این آیه شریفه انسان جانشین خداست و از جانب او آمده است. از این رو، از کرامت برخوردار است؛ یعنی خلافت خداست که به انسان کرامت و عزّت و شرافت بخشیده است.


نشان دهنده آن است که وی حقیقتاً از لحاظ وجودی دارای امتیاز و برجستگی است. به دیگر بیان، حاکی از آن است که وی دارای کیفیّتی برتر و عالی است و گوهر برین موجودات جهان به شمار می رود.





«خدای سبحان، فرزندان آدم را تکریم کرده و می فرماید: «و لقد کرّمنا بنی آدم» [اسراء/70] امّا برای مقام تکریم انسان، نصابی است که اگر حاصل شود، کرامت را به دنبال دارد و انسان را همتای فرشتگان و سپس برتر از آنان می نماید و گرنه چنانچه کسی به صورت، انسان بود ولی در سیرت، سهمی از انسانیت نداشت، خداوند او را همتای حیوانات بلکه پست تر از آنان می خواند و می فرماید: «أولئک کالأنعام بل هم أضلّ» [اعراف/179]


بنابراین از این آیه هم می توان فهمید که هر کس فرزند آدم باشد، از ی، بهره مند است و هم می توان استنباط کرد که هر کس کریم نبود، فرزند حقیقی و خلف صالح آدم نیز نخواهد بود؛ زیرا حقیقتِ رابطه فرزندی و پدری، فراتر از نسبت های نژادی و خانوادگی است.» [1]





این ی که قرآن معرفی می کند کجا و آن غربی کجا. باید خضوع کرد و در برابر قرآن زانو زد و چنین مفاهیم والای اسلامی و انسانی را از محضر قرآن فرا گرفت، تا با فریب و دروغ ی را با نام پایمال نکنند و کسانی که به تعبیر مقام معظم رهبری: « بزرگترین پشتوانه نقض در هر جای دنیا که مشاهده شود، همین دولت های مستکبر -امثال امریکا- هستند. آن‌وقت اینها داعیه‌ دار می شوند و آن را برای ملت ها و دولت هایی که می خواهند با آنها در بیفتند، چماقی می کنند.» [2]














[1]. صورت و سیرت انسان در قرآن، آیت الله جوادی آملی، ص 333.


[2]. بیانات معظم له در دیدار جمعی از خانواده های شهداء. 17/02/1376.





وضعیت در آمریکا


آن ها کمتر «بشر» بودند؟


معنای ی